blog o Niemczech
Blog > Komentarze do wpisu

Media Markt i Saturn szykują ofensywę w internecie

Media-Saturn, właściciel największej sieci sklepów z elektroniką w Europie, postanowił powalczyć o rynek internetowy. Za 3-4 lata sklepy internetowe sieci mają przynosić 10 proc. obrotów spółki.

Media-Saturn to spółka-córka Metro AG, właściciela między innymi sieci Metro, Makro czy Real. W Europie posiada kilkaset sklepów z elektroniką pod markami Media Markt i Saturn. W ubiegłym roku rozpoczęła ekspansję w Chinach.

Do tej pory firma opierała się na handlu stacjonarnym. Jednak w kwietniu tego roku Media-Saturn kupił czwartego gracza na niemieckim rynku handlu online (po Amazonie, eBayu i Otto) - redcoon.de. Teraz firma chce jeszcze mocniej włączyć się w walkę o klienta w internecie. W październiku startuje ze sklepem internetowym pod nazwą saturn.de, a w styczniu 2012 r. ma uruchomić mediamarkt.de. Szefostwo firmy zapowiedziało, że do roku 2013/2014 10 proc. obrotów całej firmy ma pochodzić z handlu online.

Ofensywa w internecie wiąże się ze zmianami - firma ma obniżyć ceny do poziomu takiego, jak w innych sklepach internetowych. Aby sobie na to pozwolić Media-Saturn ma zwolnić ok. 3 tys. pracowników (z 68 tys. zatrudnionych we wszystkich placówkach).

czwartek, 28 lipca 2011, miszaf2009

Polecane wpisy

TrackBack
TrackBack URL wpisu:
Komentarze
Gość: Condor, *.play-internet.pl
2013/03/08 14:35:43
Nie trzeba zwalniać pracowników ze sklepu aby pozwolić sobie na tania sprzedaż internetową. Wystarczy zwolnic kilku menedżerów nierobów . Oni i tak nie znają się na tym co sprzedają za to doskonale udają to że znają się na zarządzaniu. Trzeba to jasno powiedzieć że w tej sieci jest sporo niekompetentnych osób . Sam tego doświadczyłem . Menadżer był gorzej wyszkolony od pracownika . Mniej wiedział od niego ale usiłował mi coś udowodnić a skończyło się jego kompromitacją.... Trzeba szkolić kadrę sprzedającą bezpośrednio klientowi...... I tylko to . No i dawać korzystne ceny ....